MALEŃSTWA KWIECIEŃ
TEMATY TYGODNIOWE
I Muzyką maluje świat
II Jedziemy na wieś
III Wielkanoc
IV Dbamy o naszą planetę
V Nasza ojczyzna
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Precyzyjnie wyraża myśli, swobodnie wypowiada się na określony temat
Samodzielnie wnioskuje na podstawie obserwacji i argumentuje zaobserwowane zjawiska
Rozpoznaje, nazywa i ocenia sytuacje przedstawione na obrazkach
Wskazuje różnice pomiędzy wsią a miastem
Rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi i wskazuje dobra, które czerpiemy z hodowli zwierząt
Aktywnie uczestniczy w rozmowie na temat sposobów dbania o planetę, posługuje się pojęciem ekologia, rozwija poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze
Uczestniczy w eksperymencie dotyczącym oszczędzania wody, rozumie znaczenie wody w codziennym życiu
Wyjaśnia zjawisko smogu, jego przyczyny i konsekwencje dla zdrowia ludzi
Wypowiada się na temat pszczół i ich roli w przyrodzie, posługuje się określeniem pożyteczny
Szacuje elementy dwóch zbiorów, posługuje się pojęciami: dużo – mało, więcej – mniej
Dostrzega różnice w kształtach figur geometrycznych, odwzorowuje układ figur
Naśladuje sposób poruszania się różnych zwierząt
Ćwiczy narząd mowy poprzez naśladowanie odgłosów zwierząt i przyrody, używa wyrazów dźwiękonaśladowczych
Wykazuje się wrażliwością na otaczające dźwięki, odróżnia dźwięki głośne od cichych
Wykonuje gestodźwięki zgodnie z ustaleniami
Wykonuje proste ruchy taneczne w parze
Bawi się przy muzyce, korzystając z rekwizytów
Rozwija zdolności improwizacyjne
Lepi wybrane zwierzę hodowlane z ciastoliny
W poprawny sposób trzyma pędzelek podczas malowania i kredkę podczas rysowania
Korzysta z zabawek rozwijających czynności manipulacyjne
Rozpoznaje przedmioty na podstawie dotyku i nazywa je
Doskonali umiejętności ruchowe, ćwiczy odpowiednie napięcie mięśniowe
Opisuje zwyczaje wielkanocne i atrybuty Świąt Wielkanocnych
Rozwija poczucie przynależności narodowej; określa, jakim językiem posługują się Polacy
Opisuje symbole narodowe; wie, że trzeba odnosić się do nich z szacunkiem
Ogląda konturową mapę Polski i wskazuje na niej Warszawę oraz miejscowość, w której mieszka; opisuje herb swojej miejscowości
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe
J. angielski - czwartek
Przedszkoliada - piątek
Programy do realizacji.
Wydarzenia:
Urodzinki: Maria, Lena, Lilianna, Dawid
Wyjście do kina
Spotkanie z pszczelarzem
Wizyta zajączka
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14