MALEŃSTWA LISTOPAD
TEMATY TYGODNIOWE
I BOHATEROWIE POSLKICH LEGEND
II POMYSŁY NA DESZCZOWE DNI
III NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI
IV CHCEMY BYĆ POTRZEBNI
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Obdarza uwagą inne osoby, w tym nauczyciela i dzieci z grupy przedszkolnej
Rozpoznaje i nazywa emocje, wyraża swoje uczucia w sposób akceptowalny przez innych
Rozwija poczucie własnej wartości
Przewiduje skutki swoich działań; potrafi ocenić, które zmiany są odwracalne, a które nie
Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch
Zna legendy: O warszawskiej Syrence, O smoku wawelskim, O rogalach świętomarcińskich
Wzbogaca słownictwo o wyrazy: legenda, stolica, herb; wie, jak wygląda herb Warszawy
Odróżnia elementy fantastyki od rzeczywistości
Wie, jak wygląda godło i flaga Polski, rozpoznaje melodię hymnu narodowego
Jest zainteresowane książkami i wie, jak należy się z nimi obchodzić
Zna tradycję obchodów Dnia Pluszowego Misia, opowiada o swojej ulubionej maskotce
Interesuje się zjawiskami atmosferycznymi – m.in. wie, jak powstaje deszcz
Ćwiczy sprawność manualną dłoni i palców, wykonuje proste ćwiczenia grafomotoryczne
Podejmuje próbę kolorowania małych elementów rysunku
Poznaje nowe techniki plastyczne: malowanie w mleku i wydrapywanka
Samodzielnie wydziera paski z papieru, a także wykleja elementy obrazka krepiną
Rozwija zainteresowania konstrukcyjne
Układa puzzle
Utrwala przeliczanie w zakresie do 3
Ocenia wielkość przedmiotów, rozumie pojęcia: mniejsza, najmniejsza, większa, największa
Dostrzega zmianę natężenia dźwięków: głośno – cicho i zmianę tempa w muzyce
Śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
Doskonali pamięć muzyczną, rozwija wyobraźnię muzyczną
Rozwija ekspresję ruchową, podejmuje spontaniczną aktywność taneczną
Potrafi koordynować własne ruchy
Chętnie bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, pogłębia sprawność ruchową
Uczestniczy w zabawach w ogrodzie i odszukuje w terenie miejsce przedstawione na zdjęciu
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - czwartek
J. angielski - czwartek
Przedszkoliada - piątek
Programy do realizacji.
Wydarzenia:
05.11 (czwartek) wyjście do kina
08.11 (piątek) obchody 11- Listopada
20.11 (środa) Pasowanie
25.11 (poniedziałek) Dzień Pluszowego Misia
29.11 (piątek) Andrzejki
Piosenki
„Hej, chusteczko słuchaj mnie”
Ref. Hej,chusteczko, hej chusteczko słuchaj mnie, jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć cię.
Wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło, wirujemy raz i dwa, wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło,wirujemy ty i ja.
Ref. Hej, chusteczko…
Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy raz i dwa, poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy ty i ja.
Ref. Hej, chusteczko…
Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy raz i dwa, cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy ty i ja.
Ref. Hej, chusteczko…
Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy raz i dwa, podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy ty i ja.
Ref. Hej, chusteczko…
„Taniec przyklejaniec”
1. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz rączki przykleimy
i wesoło zatańczymy.
2. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz łokcie przykleimy
i wesoło zatańczymy.
3. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz brzuszki przykleimy
i wesoło zatańczymy.
4. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz palce przykleimy
i wesoło zatańczymy.
5. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz plecy przykleimy
i wesoło zatańczymy.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14