Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listopad

MALEŃSTWA LISTOPAD



TEMATY TYGODNIOWE

I BOHATEROWIE POSLKICH LEGEND

II POMYSŁY NA DESZCZOWE DNI

III NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI

IV CHCEMY BYĆ POTRZEBNI



Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Obdarza uwagą inne osoby, w tym nauczyciela i dzieci z grupy przedszkolnej

  •  Rozpoznaje i nazywa emocje, wyraża swoje uczucia w sposób akceptowalny przez innych

  •  Rozwija poczucie własnej wartości

  •  Przewiduje skutki swoich działań; potrafi ocenić, które zmiany są odwracalne, a które nie

  •  Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch

  • Zna legendy: O warszawskiej Syrence, O smoku wawelskim, O rogalach świętomarcińskich

  •  Wzbogaca słownictwo o wyrazy: legenda, stolica, herb; wie, jak wygląda herb Warszawy

  •  Odróżnia elementy fantastyki od rzeczywistości

  •  Wie, jak wygląda godło i flaga Polski, rozpoznaje melodię hymnu narodowego

  •  Jest zainteresowane książkami i wie, jak należy się z nimi obchodzić

  •  Zna tradycję obchodów Dnia Pluszowego Misia, opowiada o swojej ulubionej maskotce

  •  Interesuje się zjawiskami atmosferycznymi – m.in. wie, jak powstaje deszcz

  •  Ćwiczy sprawność manualną dłoni i palców, wykonuje proste ćwiczenia grafomotoryczne

  •  Podejmuje próbę kolorowania małych elementów rysunku

  •  Poznaje nowe techniki plastyczne: malowanie w mleku i wydrapywanka

  •  Samodzielnie wydziera paski z papieru, a także wykleja elementy obrazka krepiną

  •  Rozwija zainteresowania konstrukcyjne

  •  Układa puzzle

  •  Utrwala przeliczanie w zakresie do 3

  •  Ocenia wielkość przedmiotów, rozumie pojęcia: mniejsza, najmniejsza, większa, największa

  •  Dostrzega zmianę natężenia dźwięków: głośno – cicho i zmianę tempa w muzyce

  •  Śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie

  •  Doskonali pamięć muzyczną, rozwija wyobraźnię muzyczną

  • Rozwija ekspresję ruchową, podejmuje spontaniczną aktywność taneczną

  •  Potrafi koordynować własne ruchy

  •  Chętnie bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, pogłębia sprawność ruchową

  •  Uczestniczy w zabawach w ogrodzie i odszukuje w terenie miejsce przedstawione na zdjęciu

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne

  • Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

Zajęcia dodatkowe:

  • Rytmika - czwartek

  • J. angielski - czwartek

  • Przedszkoliada - piątek

  • Programy do realizacji.

    Wydarzenia:

  • 05.11 (czwartek) wyjście do kina

  • 08.11 (piątek) obchody 11- Listopada

  • 20.11 (środa) Pasowanie

  • 25.11 (poniedziałek) Dzień Pluszowego Misia

  • 29.11 (piątek) Andrzejki

     

    Piosenki

Hej, chusteczko słuchaj mnie”

Ref. Hej,chusteczko, hej chusteczko słuchaj mnie, jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć cię.                                                                                             

Wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło, wirujemy raz i dwa, wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło,wirujemy ty i ja.

Ref. Hej, chusteczko…                                                       

Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy raz i dwa, poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy ty i ja.

Ref. Hej, chusteczko…                                                           

Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem,   cwałujemy raz i dwa,  cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy ty i ja.

Ref. Hej, chusteczko…                                                       

Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy raz i dwa, podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę,  podrzucamy ty i ja.

Ref. Hej, chusteczko…                                                           



Taniec przyklejaniec”

 

1. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz rączki przykleimy
i wesoło zatańczymy.

 

2. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz łokcie przykleimy
i wesoło zatańczymy.

 

3. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz brzuszki przykleimy
i wesoło zatańczymy.

 

4. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz palce przykleimy
i wesoło zatańczymy.

 

5. Zatańczymy śmieszny taniec,
mały taniec przyklejaniec.
Teraz plecy przykleimy
i wesoło zatańczymy.



 

 

Data dodania: 2024-11-03 20:26:27
Ilość wyświetleń: 35
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej