TYDZIEN X MÓJ DOM – POLSKA
Tematy dni: 1. Jak powstało państwo polskie, 2. Polskie symbole narodowe, 3. Stolice Polski,
4. Sławni Polacy, 5. Narodowe Święto Niepodległości
Drodzy Rodzice!
Rozmawialiśmy o naszym kraju – Polsce. Dzieci poznały legendę o powstaniu państwa polskiego, poznały symbole narodowe: godło, flagę i hymn. Znają kontury państwa, charakterystyczne regiony (potrafią odszukać je na mapie). Wiedzą, gdzie leży stolica Polski oraz ich miasto rodzinne. Potrafią zaśpiewać hymn narodowy z przyjęciem odpowiedniej postawy. Poznały nazwy dawnych stolic Polski, pamiętają, jak nazywa się obecna stolica kraju. Znają kilka nazwisk sławnych Polaków, wiedzą, czym się zajmowali lub zajmują (Chopin, Matejko, Lewandowski, Kopernik, Piłsudski).
Dzieci potrafią pracować w dużym zespole, wykonać kokardę narodową jako element dekoracji sali. Wiedzą, w jakich okolicznościach nosi się takie kokardy.
W dalszym ciągu uczymy się wysłuchiwać, jakie głoski znajdują się w nagłosie i wygłosie. Bawimy się literami, odczytujemy sylaby i wyrazy.
Rozwijamy sprawność ręki podczas rysowania, wycinania, klejenia. Zwracamy uwagę na estetyczne wykonywanie prac. Potrafimy kolorować zgodnie z podanym kodem.
Nadal ćwiczymy przeliczanie elementów zbioru – doliczamy, dokładamy, porównujemy liczebność. Ustalamy stałość elementów z zbiorze, uczymy się współpracy.
W dalszym ciągu badamy powietrze, wiemy, po czym rozpoznać, że wieje wiatr.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– wspólnie wywieszać flagę podczas świąt narodowych;
– rozmawiać na temat szanowania barw narodowych;
– wspólnie spędzać czas wolny, np. grać w planszówki;
– urządzać zabawy z mapą – zaznaczaćważne miejsca (np. miejscowości, w których mieszkają członkowie rodziny);
– bawić się w wyszukiwanie wyrazów rozpoczynający się określoną głoską;
– wymyślać zabawy z poznanymi literami (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D) – układanie sylab
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14