LUTY
Tematy tygodniowe:
1. Zimowe zabawy
2. Nasze ulubione baśnie
3. Karnawał
4. Dawno temu
5. Kiedy patrzę w nieba
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności. Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu.
Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej. Rozwijanie pamięci wzrokowej.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci. Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy. Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności. Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów. Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach. Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej. Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.
Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych. Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 11, 12.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11, 1.
W środę i czwartek – zajęcia z j.angielskiego (12.45-13.15)
W piątek - Aktywna Ziomkolandia (12.00)– zajęcia dydaktyczno-ruchowe
Zabawy z literkami – elementy odimiennej Metody I.Majchrzak
- Realizacja Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Pętelkowe wędrówki z biegiem rzeki Wisły"
- Realizacja programu profilaktycznego "Kubusiowi Przyjaciele Natury"
- Realizacja planu rocznego “Ekologia – Jestem przyjacielem Ziemii”
- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”
- Realizacja systemu doradztwa zawodowego
- Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie zimowym.
Wydarzenia w grupie “SÓWKI”
- 02.02. - Bal Karnawałowy
- 08.02 – Zebranie z Rodzicami
- 09.02 - Dzień Pizzy
- 09.02 – Warsztaty w Bibliotece “Dzień Parasolki”
- 14.02 - Walentynki
- 17.02. - Dzień Kota
- 24.02. - Dzień Dinozaura
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14