MALEŃSTWA LUTY
TEMATY TYGODNIOWE
I Dbamy o swoje zdrowie
II Malujemy kolorowy świat
III I-tydzień ferii
IV II-tydzień ferii
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Inicjuje zabawy, czerpie radość ze wspólnej zabawy i przestrzega jej zasad
Poznaje własne możliwości, cieszy się ze swojego sukcesu
Z uwagą słucha różnych utworów literackich i aktywnie uczestniczy w rozmowie na ich temat
Rozwija zainteresowania czytelnicze – m.in. ogląda książki, omawia ilustracje
Rozwiązuje zagadki dotykowe i słowne
Dzieli proste wyrazy na sylaby
Ćwiczy dykcję
Kształtuje postawę prozdrowotną, rozmawia na tematy związane ze zdrowiem
Zna pojęcie zdrowa żywność, umie odróżnić zdrowe produkty od niezdrowych
Wie o konieczności dbania o higienę osobistą i estetyczny wygląd
Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczy koordynację oko – ręka
Usprawnia małą motorykę, ćwiczy precyzyjne ruchy palców dłoni
Wykazuje się refleksem i spostrzegawczością
Pogłębia umiejętność układania ciągów logicznych
Klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia i koloru
Sprawnie przelicza w zakresie do 4
Koloruje według kodu
Utrwala nazwy kolorów, dostrzega barwy w otoczeniu, samodzielnie miesza farby
Swobodnie posługuje się dostępnymi materiałami i technikami plastycznymi – m.in. stempluje korkiem i połówkami warzyw, maluje farbami za pomocą dłoni i palców
Układa własne kompozycje z patyczków
Uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów naturalnych
Porusza się w rytmie granym przez nauczyciela na bębenku
Liczy dźwięki, które słyszy
Uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowej do piosenki
Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, rozwija zwinność i sprawność
Chętnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - czwartek
J. angielski - czwartek
Przedszkoliada - piątek
Programy do realizacji.
Wydarzenia:
Urodzinki Szymona, Kacperka, Natana
Wyjście do kina
Spotkanie z dinozaurami
Spotkanie z leśnikiem
Bal Karnawałowy
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14