Maj
Tematy tygodniowe:
1. Jak powstaje książka
2. Na łące
3. Mama i tata
4. Moje zwierzątko
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,
Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.
Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).
Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.
Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Zachęcanie do improwizowania i wyrażania siebie w formach plastycznych, muzycznych i ruchowych.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 17, 18.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6, 7.
W środę i czwartek – zajęcia z j.angielskiego (12.45-13.15)
W piątek - Aktywna Ziomkolandia (11.30)– zajęcia dydaktyczno-ruchowe
Zabawy z literkami – elementy odimiennej Metody I.Majchrzak
- Realizacja Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Pętelkowe wędrówki z biegiem rzeki Wisły"
- Realizacja programu profilaktycznego "Kubusiowi Przyjaciele Natury"
- Realizacja planu rocznego “Ekologia – Jestem przyjacielem Ziemii”
- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”
- Realizacja systemu doradztwa zawodowego
- Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosennym;
Wydarzenia w grupie “SÓWKI”
- 11.05.2023 – Dzień Biblioteki i Bibliotekarza – występy dla pracowników biblioteki
- 19.05.2023 – Dzień Dobrych Uczynków – wyjście do Nadleśnictwa, OsiR Przechlewo
- 25.05.2023 – Dzień Rodziny - Koncert
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14