Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

MAJ

Maj

 

Tematy tygodniowe:

 

1. Jak powstaje książka

2. Na łące

3. Mama i tata

4. Moje zwierzątko

 

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.

  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.

  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.

  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.

  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka.

  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

  • Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,

  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.

  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.

  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.

  • Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.

  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).

  • Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.

  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.

  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.

  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Zachęcanie do improwizowania i wyrażania siebie w formach plastycznych, muzycznych i ruchowych.

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 17, 18.

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6, 7.

W środę i czwartek zajęcia z j.angielskiego (12.45-13.15)

W piątek - Aktywna Ziomkolandia (11.30)– zajęcia dydaktyczno-ruchowe

Zabawy z literkami – elementy odimiennej Metody I.Majchrzak

- Realizacja Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Pętelkowe wędrówki z biegiem rzeki Wisły"

- Realizacja programu profilaktycznego "Kubusiowi Przyjaciele Natury"

- Realizacja planu rocznego “Ekologia – Jestem przyjacielem Ziemii”

- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”

- Realizacja systemu doradztwa zawodowego 

- Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosennym;

 

Wydarzenia w grupie “SÓWKI”

 

- 11.05.2023Dzień Biblioteki i Bibliotekarza – występy dla pracowników biblioteki

- 19.05.2023 – Dzień Dobrych Uczynków – wyjście do Nadleśnictwa, OsiR Przechlewo

- 25.05.2023 – Dzień Rodziny - Koncert

 

Data dodania: 2023-05-04 20:50:57
Ilość wyświetleń: 81
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej