MALEŃSTWA MAJ
TEMATY TYGODNIOWE
I TUTAJ MIESZKAM
II ZIEMIA KRĄŻY W KOSMOSIE
III CO SŁYCHAĆ NA WIOSENNEJ ŁĄCE?
IV NASI RODZICE
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Ogląda konturową mapę Polski i wskazuje na niej Warszawę oraz miejscowość, w której mieszka; opisuje herb swojej miejscowości
Ogląda w książkach obrazki przedstawiające domy, porównuje je i dzieli się swoimi spostrzeżeniami; posługuje się nazwami części domu (dach, drzwi, komin, balkon)
Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
Utrwala nazwy i wygląd wiosennych kwiatów, opisuje wygląd wiosennej łąki
Nazywa owady przedstawione na obrazkach, poznaje wygląd i tryb życia motyli i biedronek
Chętnie uczestniczy w przygotowaniach uroczystości na święto rodziców; szykuje dla nich słodką niespodziankę, rozwijając zainteresowania kulinarne
Zapamiętuje, a potem recytuje teksty inscenizacji z okazji Dnia Mamy i Taty, rozwija zdolności aktorskie, pokonuje nieśmiałość podczas występów przed publicznością
Wyjaśnia rolę mamy i taty w rodzinie, wyraża zainteresowanie pracą zawodową rodziców
Porównuje przedmioty, używając określeń: takie same – inne – podobne
Ćwiczy rozdzielanie elementów w taki sposób, aby każdy zbiór miał ich po tyle samo
Ustala wynik dodawania i odejmowania
Określa położenie rzeczy względem siebie, posługuje się pojęciami: obok, nad, pod, w środku
Rozumie polecenia zapisane w formie graficznej
Układa wzory z kolorowych wtyczek i innych pomocy dydaktycznych
Porusza się zgodnie z tempem muzyki
Uważnie słucha dźwięków i przelicza je
Gra na instrumentach
Ćwiczy receptory czuciowe i sprawność motoryczną, usprawnia rękę wiodącą
Rysuje drogę od jednego do drugiego punktu
Rysuje dom, wyszczególnia w swojej pracy jego najważniejsze cechy
Rozwija ekspresję plastyczną, ilustrując wiersz
Rysuje portret rodzica, posługuje się pojęciem portret
Wykorzystuje nową technikę plastyczną: stemplowanie za pomocą roślin
Nalepia gotowe elementy według wskazówek nauczyciela
Sprawnie porusza się pojazdami wprawianymi w ruch za pomocą nóg
Bawi się w piaskownicy, buduje z wilgotnego piasku, przesiewa piasek przez sitko, kopie dołki
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe
J. angielski - czwartek
Przedszkoliada - piątek
Programy do realizacji.
Wydarzenia:
Urodzinki: Zosia, Martyna, Nel
Wyjście do kina
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14