Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Maj

MALEŃSTWA MAJ

 

TEMATY TYGODNIOWE

TUTAJ MIESZKAM

II ZIEMIA KRĄŻY W KOSMOSIE

III CO SŁYCHAĆ NA WIOSENNEJ ŁĄCE?

IV NASI RODZICE

  Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Ogląda konturową mapę Polski i wskazuje na niej Warszawę oraz miejscowość, w której mieszka; opisuje herb swojej miejscowości

  • Ogląda w książkach obrazki przedstawiające domy, porównuje je i dzieli się swoimi spostrzeżeniami; posługuje się nazwami części domu (dach, drzwi, komin, balkon)

  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną

  • Utrwala nazwy i wygląd wiosennych kwiatów, opisuje wygląd wiosennej łąki

  • Nazywa owady przedstawione na obrazkach, poznaje wygląd i tryb życia motyli i biedronek

  • Chętnie uczestniczy w przygotowaniach uroczystości na święto rodziców; szykuje dla nich słodką niespodziankę, rozwijając zainteresowania kulinarne

  • Zapamiętuje, a potem recytuje teksty inscenizacji z okazji Dnia Mamy i Taty, rozwija zdolności aktorskie, pokonuje nieśmiałość podczas występów przed publicznością

  • Wyjaśnia rolę mamy i taty w rodzinie, wyraża zainteresowanie pracą zawodową rodziców

  • Porównuje przedmioty, używając określeń: takie sameinnepodobne

  • Ćwiczy rozdzielanie elementów w taki sposób, aby każdy zbiór miał ich po tyle samo

  • Ustala wynik dodawania i odejmowania

  • Określa położenie rzeczy względem siebie, posługuje się pojęciami: obok, nad, pod, w środku

  • Rozumie polecenia zapisane w formie graficznej

  • Układa wzory z kolorowych wtyczek i innych pomocy dydaktycznych

  • Porusza się zgodnie z tempem muzyki

  • Uważnie słucha dźwięków i przelicza je

  • Gra na instrumentach

  • Ćwiczy receptory czuciowe i sprawność motoryczną, usprawnia rękę wiodącą

  • Rysuje drogę od jednego do drugiego punktu

  • Rysuje dom, wyszczególnia w swojej pracy jego najważniejsze cechy

  • Rozwija ekspresję plastyczną, ilustrując wiersz

  • Rysuje portret rodzica, posługuje się pojęciem portret

  • Wykorzystuje nową technikę plastyczną: stemplowanie za pomocą roślin

  • Nalepia gotowe elementy według wskazówek nauczyciela

  • Sprawnie porusza się pojazdami wprawianymi w ruch za pomocą nóg

  • Bawi się w piaskownicy, buduje z wilgotnego piasku, przesiewa piasek przez sitko, kopie dołki

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne

  • Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

     

Zajęcia dodatkowe

  • J. angielski - czwartek

  • Przedszkoliada - piątek

  • Programy do realizacji.

     

    Wydarzenia:

  • Urodzinki: Zosia, Martyna, Nel

  • Wyjście do kina

     

     

     

     

 

Data dodania: 2025-05-04 15:44:42
Ilość wyświetleń: 9
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej