MARZEC
TEMATY TYGODNIOWE
I DAWNO TEMU
II KIEDY PATRZĘ W NIEBO
III OZNAKI WIOSNY
IV WSZYSTKO ROŚNIE
V PRACOWITA WIOSNA
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.
Zajęcia dodatkowe w marcu:
- 18. 03. 2022 Teatrzyk „O rycerzu, co księzniczkę ratował”
- 18. 03. 2022 Światowy Dzień Recyklingu
- Spotkanie „Podróż ku wartościom – ODPOWIEDZIALNOŚĆ”
- 21. 03. 2022 Powitanie Wiosny
- 22. 03. Światowy Dzień Wody
- 25. 03. 2022 Dzień Gofra
Cykl wychowawczy „Rozmawiajmy z dziećmi o emocjach i uczuciach” - ZAZDROŚĆ
Abecadło wg Kubusia Puchatka (litery K, L, Ł, M, N)
Dziecięcy Kodeks Zachowania – realizacja miesiąc marzec - przeciwstawianie się objawom samolubstwa, okrucieństwa, przezywania, dokuczania
Realizacja Programu Wychowawczego i Profilaktyki „Bezpieczne Dzieciństwo” - II Uczestnictwo w grupie – U kogo szukać pomocy. IV Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo – Co mogę sam zrobić, aby być silnym i zdrowym.
Realizacja Rocznego Planu Pracy „Książka to przyjaciel, który bawi i uczy” - stosowanie bajek terapeutycznych
System doradztwa zawodowego – Ogrodnik/Sadownik (film edukacyjny pt. „Rok w sadzie”, wyjście na osiedlowe ogródki działkowe), Archeolog, Dentysta
Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14