Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

MARZEC

MARZEC

 

TEMATY TYGODNIOWE

I DAWNO TEMU

II KIEDY PATRZĘ W NIEBO

III OZNAKI WIOSNY

IV WSZYSTKO ROŚNIE

V PRACOWITA WIOSNA

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

 

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.

Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

 

Zajęcia dodatkowe w marcu:

 

- 18. 03. 2022 Teatrzyk „O rycerzu, co księzniczkę ratował”

- 18. 03. 2022 Światowy Dzień Recyklingu

- Spotkanie „Podróż ku wartościom – ODPOWIEDZIALNOŚĆ”

- 21. 03. 2022 Powitanie Wiosny

- 22. 03. Światowy Dzień Wody

- 25. 03. 2022 Dzień Gofra

Cykl wychowawczy „Rozmawiajmy z dziećmi o emocjach i uczuciach” - ZAZDROŚĆ

Abecadło wg Kubusia Puchatka (litery K, L, Ł, M, N)

 

Dziecięcy Kodeks Zachowania – realizacja miesiąc marzec - przeciwstawianie się objawom samolubstwa, okrucieństwa, przezywania, dokuczania

Realizacja Programu Wychowawczego i Profilaktyki „Bezpieczne Dzieciństwo” - II Uczestnictwo w grupie – U kogo szukać pomocy. IV Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo – Co mogę sam zrobić, aby być silnym i zdrowym.

Realizacja Rocznego Planu Pracy „Książka to przyjaciel, który bawi i uczy” - stosowanie bajek terapeutycznych

System doradztwa zawodowego – Ogrodnik/Sadownik (film edukacyjny pt. „Rok w sadzie”, wyjście na osiedlowe ogródki działkowe), Archeolog, Dentysta

Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia

Data dodania: 2022-02-28 06:55:44
Ilość wyświetleń: 146
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej