Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MARZEC

MARZEC

 

TEMATY TYGODNIOWE

I DAWNO TEMU

II KIEDY PATRZĘ W NIEBO

III OZNAKI WIOSNY

IV WSZYSTKO ROŚNIE

V PRACOWITA WIOSNA

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

 

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.

Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

 

Zajęcia dodatkowe w marcu:

 

- 18. 03. 2022 Teatrzyk „O rycerzu, co księzniczkę ratował”

- 18. 03. 2022 Światowy Dzień Recyklingu

- Spotkanie „Podróż ku wartościom – ODPOWIEDZIALNOŚĆ”

- 21. 03. 2022 Powitanie Wiosny

- 22. 03. Światowy Dzień Wody

- 25. 03. 2022 Dzień Gofra

Cykl wychowawczy „Rozmawiajmy z dziećmi o emocjach i uczuciach” - ZAZDROŚĆ

Abecadło wg Kubusia Puchatka (litery K, L, Ł, M, N)

 

Dziecięcy Kodeks Zachowania – realizacja miesiąc marzec - przeciwstawianie się objawom samolubstwa, okrucieństwa, przezywania, dokuczania

Realizacja Programu Wychowawczego i Profilaktyki „Bezpieczne Dzieciństwo” - II Uczestnictwo w grupie – U kogo szukać pomocy. IV Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo – Co mogę sam zrobić, aby być silnym i zdrowym.

Realizacja Rocznego Planu Pracy „Książka to przyjaciel, który bawi i uczy” - stosowanie bajek terapeutycznych

System doradztwa zawodowego – Ogrodnik/Sadownik (film edukacyjny pt. „Rok w sadzie”, wyjście na osiedlowe ogródki działkowe), Archeolog, Dentysta

Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia

Data dodania: 2022-02-28 06:55:44
Ilość wyświetleń: 184
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej