Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Marzec

MALEŃSTWA MARZEC





TEMATY TYGODNIOWE

I Mamy różne domy

II Kim będę gdy dorosnę?

 

III Przedwiośnie

 

IV Wiosenne porządki

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Utrwala nazwy zawodów, przyjmuje postawę szacunku wobec pracujących ludzi

  • Słucha opowieści kucharza o jego pracy

  • Wypowiada się na temat zawodu lekarza i nazywa narzędzia, których używa w pracy

  • Rozumie znaczenie posiadania domu, dostrzega charakterystyczne cechy różnych domów, nazywa pomieszczenia

  • W zrozumiały sposób komunikuje się z dziećmi i dorosłymi

  • Wykazuje się cierpliwością

  • Udziela logicznych odpowiedzi na pytania

  • Porządkuje obrazki chronologicznie, posługuje się pojęciami: wcześniej, później

  • Obserwuje pogodę, rozpoznaje graficzne symbole pogody, uzupełnia kalendarz pogody właściwymi symbolami

  • Wymienia charakterystyczne zjawiska atmosferyczne występujące w okresie przedwiośnia

  •  Naśladuje ruchami ciała zjawiska atmosferyczne

  •  Posługuje się pojęciem roztopy, wypowiada się na temat przyczyn topnienia śniegu

  •  Rozumie pojęcie zwiastun wiosny, rozpoznaje ptaki wracające po zimie z ciepłych krajów

  •  Nazywa narzędzia ogrodnicze i wyjaśnia, do czego służą

  •  Prowadzi obserwacje przyrodnicze – m.in. wzrost tulipanów

  •  Rozumie konieczność uczestniczenia w wykonywaniu obowiązków domowych

  •  Ustala wynik dodawania i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów

  •  Grupuje przedmioty według określonej cechy: przynależności

  •  Sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem w sztyfcie

  •  Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem

  •  Aktywnie słucha muzyki, reaguje w ustalony sposób na dynamikę dźwięku

  •  Rozwija sprawność manualną – m.in. przewleka sznurówki przez dziurki

  •  Ćwiczy receptory czuciowe

  •  Porusza chustą animacyjną w określony sposób

     

     

Zadania do codziennej realizacji:

  • Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne

  • Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

     

Zajęcia dodatkowe:

  • Rytmika - czwartek

  • J. angielski - czwartek

  • Przedszkoliada - piątek

  • Programy do realizacji.

     

    Wydarzenia:

  • Urodzinki: Amelia, Michał, Igor, Maria, Szymon, Aleksander

  • Wyjście do kina

  • Wiosenna wioska OSiR

  • Powitanie wiosny

  • Wyjazd grupowy

  • Teatrzyk „Czerwony Kapturek”

     

     

     

 

Data dodania: 2025-03-02 11:47:16
Data edycji: 2025-03-02 11:47:23
Ilość wyświetleń: 26
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej