MALEŃSTWA MARZEC
TEMATY TYGODNIOWE
I Mamy różne domy
II Kim będę gdy dorosnę?
III Przedwiośnie
IV Wiosenne porządki
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Utrwala nazwy zawodów, przyjmuje postawę szacunku wobec pracujących ludzi
Słucha opowieści kucharza o jego pracy
Wypowiada się na temat zawodu lekarza i nazywa narzędzia, których używa w pracy
Rozumie znaczenie posiadania domu, dostrzega charakterystyczne cechy różnych domów, nazywa pomieszczenia
W zrozumiały sposób komunikuje się z dziećmi i dorosłymi
Wykazuje się cierpliwością
Udziela logicznych odpowiedzi na pytania
Porządkuje obrazki chronologicznie, posługuje się pojęciami: wcześniej, później
Obserwuje pogodę, rozpoznaje graficzne symbole pogody, uzupełnia kalendarz pogody właściwymi symbolami
Wymienia charakterystyczne zjawiska atmosferyczne występujące w okresie przedwiośnia
Naśladuje ruchami ciała zjawiska atmosferyczne
Posługuje się pojęciem roztopy, wypowiada się na temat przyczyn topnienia śniegu
Rozumie pojęcie zwiastun wiosny, rozpoznaje ptaki wracające po zimie z ciepłych krajów
Nazywa narzędzia ogrodnicze i wyjaśnia, do czego służą
Prowadzi obserwacje przyrodnicze – m.in. wzrost tulipanów
Rozumie konieczność uczestniczenia w wykonywaniu obowiązków domowych
Ustala wynik dodawania i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów
Grupuje przedmioty według określonej cechy: przynależności
Sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem w sztyfcie
Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem
Aktywnie słucha muzyki, reaguje w ustalony sposób na dynamikę dźwięku
Rozwija sprawność manualną – m.in. przewleka sznurówki przez dziurki
Ćwiczy receptory czuciowe
Porusza chustą animacyjną w określony sposób
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - czwartek
J. angielski - czwartek
Przedszkoliada - piątek
Programy do realizacji.
Wydarzenia:
Urodzinki: Amelia, Michał, Igor, Maria, Szymon, Aleksander
Wyjście do kina
Wiosenna wioska OSiR
Powitanie wiosny
Wyjazd grupowy
Teatrzyk „Czerwony Kapturek”
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14