KOCHANE TYGRYSKI I DRODZY RODZICE!
W związku z zaistniałą sytuacją nasz pierwszy kontakt odbywa się za pośrednictwem strony internetowej. Od dziś tzn: 24.11.2021 do piątku 26.11.2021 obowiązuje nas nauka zdalna. Przesyłam Wam Drodzy Rodzice zadania do rozwiązywania w naszymi Tygryskami w domu. Jutro dopiszę zadania na czwartek i piątek. Mam nadzieję do szybkiego zobaczenia w przedszkolu.
Pozdrawiam, trzymajcie się cieplutko i zdrowiutko!!!
Pani Monika.
Środa 24. 11. 2021
Temat: Na poczcie.
Cele ogólne:
- rozwijanie koncentracji uwagi i myślenia logicznego – posługiwanie się pojęciami: najpierw, na początku, później, na końcu
- doskonalenie sprawności manualnej
- budzenie zainteresowania środowiskiem społecznym
1. „Zabawy z kółkami” - dzieci wycinają kółka z kolorowego papieru, składają je według podanego wzoru przez rodzica – ćwiczenie małej motoryki. Dla ułatwienia podaje linki z propozycjami zabaw origami z kół:
- biedronka https://www.youtube.com/watch?v=xmk4ElHPDpA
- żabka https://www.youtube.com/watch?v=257DwGShF90
Oczywiście można wdrażać własne pomysły na zabawy z kółkami.
2. Rytmiczna rozgrzewka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
3. Słuchanie przez dzieci wiersza Tadeusza Rogulskiego „Listonosz” oraz I. Salach „List”.
Listonosz
Tylko dzień zaledwie wstanie
Ja już nowe mam zadanie:
Prosto z poczty, skoro świt,
Ruszyć w rejon trzeba mi!
Biorę torbę i nie czekam,
Mundur mój poznasz z daleka,
A gdy tylko go założę
Rowerem listy rozwożę!
Od sąsiada do sąsiada
Na „Dzień dobry!” odpowiadam.
Jeżdżę zawsze po tej drodze,
Do każdej furtki podchodzę.
Oprócz listów mam też paczki
Oraz do kupienia znaczki.
Nawet psy mnie wszystkie znają,
A gdy jadę – nie szczekają.
Wprost uwielbiam tę ulicę
I jej piękną okolicę.
Choć roweru nie oszczędzam
Bardzo miło tak dzień spędzam.
A tą pracą się nie męczę...
Wszystkie listy w mig doręczę!
List
Moja mama dziś dostała list od cioci Danki z Łodzi.
A ja siedzę i rozmyślam, kto do skrzynki liścik włożył?
Może przyniósł go gołąbek, albo pliszki go wrzuciły?
Nie, nie ptaki noszą listy, lecz listonosz bardzo miły.
Gdy napiszesz list lub kartkę, kolorowy dodasz znaczek,
wrzucasz go do skrzynki która, jest na poczcie, nie inaczej.
Rozmowa na temat treści wierszy:
- Na czym polega praca listonosza?
- Czy listonosz dostarcza tylko listy? Co jeszcze dostarcza listonosz?
- Skąd listonosz wie, komu dostarczyć trzeba list lub przesyłkę?
- Czy list bez tych danych doszedłby do osoby do której go wysyłamy?
- Jak nazwiemy osobę, która wysyła listy, a jak osobę, która list otrzymuje?
4. Oglądanie obrazków z postacią listonosza i jego atrybutów.
Torba listonosza https://3.bp.blogspot.com/-Co0smOIciD4/WeZSTjjXsGI/AAAAAAAALGk/McdUq3qdacQGL2cUr355Cl5nYw9PyYfIgCLcBGAs/s1600/TORBA%2BLISTONOSZA.jpg
5. Wysłuchanie piosenki „Listonosz” https://www.youtube.com/watch?v=GoNNQZvdnbc
6. Wymienianie przez dzieci atrybutów, które kojarzą się z pracą listonosza.
5. Omówienie z dziećmi przykładowej ilustracji na temat „Droga listu”.
6. Układanie historyjki obrazkowej „Droga Listu” - omówienie z dzieckiem poszczególnych obrazków historyjki obrazkowe, a następnie ułożenie ich w odpowiedniej kolejności. Zachęcajmy dziecko do używania takich zwrotów jak: najpierw, na początku, następnie, później, na koniec”
Historyjka obrazkowa
7. Rozwiązywanie zagadek dotyczących tematu poczty.
W wielkiej torbie listy noszę.
Wszyscy zwą mnie… (listonoszem)
Na poczcie ich sterta.
Jedna biała to… (koperta)
Gdy list napiszesz i do koperty włożysz,
naklej na niej koniecznie… (znaczek pocztowy)
8. "Znaczek pocztowy"- praca plastyczna: znaczek_pocztowy_001.jpg
Dzieci ozdabiają znaczek według własnego pomysłu używając do tego kredek, mazaków lub farb.
Dla chętnych
Oglądanie filmiku edukacyjnego dla dzieci „Poczta – Przygody Panny Kreseczki” https://www.youtube.com/watch?v=LzF4w2HrOzA
Czwartek 25. 11. 2021
Temat: Pozdrowienia z daleka.
Cele ogólne:
- rozwijanie słownika czynnego dzieci
- doskonalenie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą rytmu i ruchu podczas zabaw z piosenką „Halo, halo”
- budzenie zainteresowania osiągnięciami techniki
1. „Zabawy z paskami” - dzieci wycinają paski z kolorowego papieru i składają według własnego pomysłu, np. kwiatek, słońce, drzewo, śnieżynka.
2. Pogodne ćwiczenia w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
3. „Telefon – ważny wynalazek” - recytacja zagadki U. Kamińskiej
Choć się często mieści w dłoni,
świetnie słychać, kiedy dzwoni.
Mówisz: „Halo!” i za chwilę nowych
wieści znasz już tyle! (telefon)
4. Telefony dawniej i dziś – ilustracja. Krótka rozmowa na temat różnic w wyglądzie i działaniu telefonów.
5. „Halo, halo” - osłuchanie z piosenką. https://www.youtube.com/watch?v=34t7zRQH_y4
6. „Halo, halo” - zabawy muzyczno – rytmiczne przy piosence.
a) aktywne słuchanie piosenki. Dzieci słuchając piosenki w siadzie skrzyżnym, naprzemiennie klaszczą w dłonie i uderzają dłońmi o uda (klaśnięcie, udo, klaśnięcie, udo).
b) „Złap pauzę” - zabawa słuchowa. Dzieci chodzą po pokoju w rytmie piosenki. W momentach pauzy (rodzic zatrzymuje piosenkę) zatrzymują się na dwie sekundy i rytmicznie klaszczą dwa razy w dłonie.
c) „Telefony” - zabawa rytmiczna. Dziecko otrzymuje trzy instrumenty muzyczne (jeżeli nie macie w domu instrumentów można wykorzystać przedmioty codziennego użytku: klocki, korki od butelek, drewniana łyżka i garnek itp. Do każdej zwrotki dziecko wystukuje rytm melodii na innym instrumencie.
7. „Do czego potrzebny jest telefon?” - dzieci wymyślają różne przeznaczenia i sytuacje, do których może być potrzebny telefon.
8. Omawianie różnych sposobów komunikowania się.
9. „Internet” - rozmowa na temat możliwości wysyłania wiadomości, życzeń, oraz bezpiecznego korzystania z internetu
Pomocna może być piosenka „Necio – fajnie w internecie” https://www.youtube.com/watch?v=4UCzLYDhqtU
10. „Tyle samo, mniej, więcej” - zabawa matematyczna” - gromadzimy różne przedmioty związane z nadchodzącymi świętami, po kilka z każdego rodzaju. Wszystkie przedmioty wkładamy do pudełka i mieszamy. Prosimy dzieci, aby zrobiły porządki wśród zgromadzonych rzeczy, tak, żeby do siebie pasowały. Gdy dzieci dokonają klasyfikacji zadajemy pytania, np.
- Ile jest bombek?
- Ile jest bombek okrągłych?
- Ile jest bombek sopelków?
- Ile jest bombek w kształcie …?
- Ile jest łańcuchów choinkowych?
- Powiedz, których rzeczy jest tyle samo?
- Jak to sprawdzić? (policzyć lub połączyć w pary)
- Powiedz, których rzeczy jest najwięcej?
- O ile więcej?
- Powiedz, których rzeczy jest najmniej?
- O ile mniej?
Dla chętnych
„Telefon” - praca plastyczno – techniczna. Wykonanie telefonu z dwóch pudełek po jogurtach i sznurka https://youtu.be/XNfoiy5Te5Q lub z rolki https://youtu.be/14q2BqUGKDk
Dziś Święto Pluszowego Misia, możecie obejrzeć bajkę „Karolek i dzień pluszowego misia” https://www.youtube.com/watch?v=76PsXrUPQx0 lub Dzień Pluszowego Misia – film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=RuAHL2K-AL8 a dowiecie się jaka była historia powstania tej zabawki.
Piątek 26. 11. 2021
Temat: Listy do Mikołaja.
Cele ogólne:
- kształtowanie sprawności fizycznej
- rozwijanie zainteresowania środowiskiem społecznym – poznanie przeznaczenia poczty i zadań pracowników poczty
1. Zabawy z kółkami i paskami – wycinanie kółek i pasków z kolorowego papieru, składanie według pomysłów dzieci np. łańcuch choinkowy i pawie oczka.
2. Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
3. „Jaki prezent znajduje się w pudełku?” - rozwijanie wyobraźni dzieci. Dzieci wymyślają, jakie prezenty mogą być zapakowane do poszczególnych pudełek.
4. „Na poczcie” - filmik dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=66Np9dGW7mA
Po obejrzeniu filmiku można z dziećmi przeprowadzić rozmowę na temat specyfiki pracy na poczcie omówić wyposażenie placówki i przypomnieć dzieciom, że oprócz wysyłania listów na poczcie można również nadać i odebrać paczkę, zapłacić rachunki, kupić znaczek pocztowy cz kopertę.
5. Słuchanie wiersza D. Gellner „Prezent dla Mikołaja” https://www.youtube.com/watch?v=fVMv9NUdFZU
Rozmowa na temat treści wysłuchanego wiersza:
- O kim był wiersz?
- Dlaczego już teraz mówimy i Mikołaju skoro do świąt pozostało jeszcze sporo czasu?
- Co takiego robi ten święty?
- Co należy zrobić, aby Święty Mikołaj przyniósł nam prezent? (dzieci podają swoje pomysły, może padnie odpowiedź: napisać list i wysłać go do Mikołaja, tak jak dzieci na ilustracji)
Przypominamy dzieciom, że 6 grudnia św. Mikołaj obchodzi swoje imieniny i proponujemy, aby zrobiły prezent dla Mikołaja. Może to być własnoręcznie wykonany obrazek wykonany dowolną techniką (rysowanie, malowanie, stemplowanie, wyklejanie). Jeżeli dzieci nie mają pomysłu możemy zaproponować, aby pokolorowały szalik, o którym była mowa w treści wiersza.
Oto kilka propozycji do skopiowania i wydrukowania:
Dla chętnych
Bajka dla dzieci „List do świętego Mikołaja” https://www.youtube.com/watch?v=Jy-GzdWQYeo
DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK TYGRYSKI
POZDRAWIAM PANI MONIKA
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14