Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Październik

PAŹDZIERNIK

 

Tematy tygodniowe:

 

1. Jesienią w parku

2. Jesienią w lesie

3. Przygotowanie do zimy

4. Na starej fotografii

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

  • Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

  • Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz.

  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw podstawowych figur geometrycznych.

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: aparat, las, mama.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek a, l, m w wyrazach.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,

  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

Data dodania: 2021-10-08 08:02:52
Ilość wyświetleń: 191
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej