Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Październik

MALEŃSTWA PAŹDZIERNIK



TEMATY TYGODNIOWE

I BEZPIECZNI NA DRODZE

II NASZE ZWIERZAKI

III JESIENNY LAS

IV PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

V W BAŚNIOWEJ KRAINIE

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Bawi się zgodnie z rówieśnikami, czerpie radość ze wspólnej zabawy

  • Panuje nad emocjami – spokojnie oczekuje na swoją kolej w zabawie, radzi sobie z przegraną

  • Wie, jak wygląda policjant w mundurze i na czym polega jego praca

  • Wie, co oznaczają kolory na sygnalizatorze świetlnym i do czego służą odblaski, rozpoznaje oznaczenia przejścia dla pieszych, zna zasady przechodzenia przez ulicę

  • Czuje odpowiedzialność za bezpieczeństwo innych osób

  • Usprawnia aparat oddechowy – m.in. zdmuchuje piórko z powierzchni dłoni

  • Z uwagą słucha wiersza i opowiadania, odpowiada na pytania dotyczące ich treści

  • Ćwiczy trzymanie kredki (uchwyt trójpunktowy) – rysuje, koloruje proste rysunki

  • Wie, jak posługiwać się pędzelkiem, miesza kolory farb

  • Poznaje właściwości gliny, lepi z niej miskę dla kota

  • Rozwija spostrzegawczość – m.in. dostrzega zmiany w położeniu przedmiotów

  • Układa obrazki z mozaiki geometrycznej i obrazki złożone z 3 części

  • Łączy obrazki z cieniami

  • Liczy elementy w zakresie do 3

  • Posługuję się liczebnikami porządkowymi w zakresie do 3

  • Rozpoznaje i nazywa koło, potrafi wskazać przedmioty w kształcie koła

  • Rozwija umiejętności konstrukcyjne, buduje z klocków według własnego pomysłu

  • Określa położenie przedmiotów w przestrzeni, zna pojęcia: za, na, pod, w, na górze, na dole

  • Jest świadome swojego ciała, zna nazwy części ciała

  • Sprawnie reaguje na sygnały dźwiękowe podczas zabawy, ćwiczy refleks

  • Umiejętnie powtarza ruchy innych dzieci w zabawach naśladowczych

  • Rozpoznaje zwierzęta żyjące w lesie i wie, które zapadają w sen zimowy, a które nie

  • Rozumie pojęcie środowisko naturalne

  • Wie, czym zajmuje się leśniczy i że lasy trzeba chronić, bo są domem wielu zwierząt

  • Rozpoznaje ubrania jesienno-zimowe, ubiera się stosownie do warunków pogodowych

  • Zna pojęcie spiżarnia i wie, po co gromadzi się zapasy na zimę

  • Aktywnie słucha i uczy się piosenki na pamięć, ilustruje ruchem śpiewaną piosenkę

  • Wykonuje proste układy taneczne

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach, wykonuje różne formy ruchu

  • Przyjmuje prawidłową postawę podczas siedzenia na krześle

  • Korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

Zadania do codziennej realizacji:

  • Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne

  • Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

Zajęcia dodatkowe:

  • Rytmika - czwartek

  • J. angielski - czwartek

  • Programy do realizacji.

    Wydarzenia:

  • 10.10 (czwartek) Dzień Drzewa

  • 14.10 (poniedziałek) Dzień Edukacji Narodowej

  • 18.10 (środa) Dzień Poczty Polskiej

    Piosenka

Deszczowe kropelki”

(A. Skorupka, D. Gellner)

1. Stukają, pukają

deszczowe kropelki.

Są takie malutkie,

a hałas tak wielki.

Stukają, pukają

i bębnią bum, bum,

i słuchać dokoła

pluskanie i szum

Ref.: Hop, hop, hopla, hopla,

z każdej strony kropla.

Hop, hop, tra la la

A pośrodku ja. (2x)

 

2. Stukają, pukają

deszczowe kropelki.

Są takie malutkie,

a hałas tak wielki.

Stukają, pukają

i bębnią bum, bum,

i wszędzie ich pełno

i tutaj i tam.

Ref.: Hop, hop, hopla, hopla,

z każdej strony kropla.

Hop, hop, tra la la

A pośrodku ja. (2x)

Rymowanka

Raz, dwa, trzy – tupię ja, tupiesz ty.

Raz, dwa, trzy – skaczę ja, skaczesz ty.

Raz, dwa, trzy – robię przysiad, robisz ty.

Raz, dwa, trzy – robię obrót, robisz ty.

Raz, dwa, trzy – robię skłon, robisz ty...

Data dodania: 2024-09-29 14:22:57
Data edycji: 2024-09-29 14:26:18
Ilość wyświetleń: 46
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej