MALEŃSTWA PAŹDZIERNIK
TEMATY TYGODNIOWE
I BEZPIECZNI NA DRODZE
II NASZE ZWIERZAKI
III JESIENNY LAS
IV PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
V W BAŚNIOWEJ KRAINIE
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Bawi się zgodnie z rówieśnikami, czerpie radość ze wspólnej zabawy
Panuje nad emocjami – spokojnie oczekuje na swoją kolej w zabawie, radzi sobie z przegraną
Wie, jak wygląda policjant w mundurze i na czym polega jego praca
Wie, co oznaczają kolory na sygnalizatorze świetlnym i do czego służą odblaski, rozpoznaje oznaczenia przejścia dla pieszych, zna zasady przechodzenia przez ulicę
Czuje odpowiedzialność za bezpieczeństwo innych osób
Usprawnia aparat oddechowy – m.in. zdmuchuje piórko z powierzchni dłoni
Z uwagą słucha wiersza i opowiadania, odpowiada na pytania dotyczące ich treści
Ćwiczy trzymanie kredki (uchwyt trójpunktowy) – rysuje, koloruje proste rysunki
Wie, jak posługiwać się pędzelkiem, miesza kolory farb
Poznaje właściwości gliny, lepi z niej miskę dla kota
Rozwija spostrzegawczość – m.in. dostrzega zmiany w położeniu przedmiotów
Układa obrazki z mozaiki geometrycznej i obrazki złożone z 3 części
Łączy obrazki z cieniami
Liczy elementy w zakresie do 3
Posługuję się liczebnikami porządkowymi w zakresie do 3
Rozpoznaje i nazywa koło, potrafi wskazać przedmioty w kształcie koła
Rozwija umiejętności konstrukcyjne, buduje z klocków według własnego pomysłu
Określa położenie przedmiotów w przestrzeni, zna pojęcia: za, na, pod, w, na górze, na dole
Jest świadome swojego ciała, zna nazwy części ciała
Sprawnie reaguje na sygnały dźwiękowe podczas zabawy, ćwiczy refleks
Umiejętnie powtarza ruchy innych dzieci w zabawach naśladowczych
Rozpoznaje zwierzęta żyjące w lesie i wie, które zapadają w sen zimowy, a które nie
Rozumie pojęcie środowisko naturalne
Wie, czym zajmuje się leśniczy i że lasy trzeba chronić, bo są domem wielu zwierząt
Rozpoznaje ubrania jesienno-zimowe, ubiera się stosownie do warunków pogodowych
Zna pojęcie spiżarnia i wie, po co gromadzi się zapasy na zimę
Aktywnie słucha i uczy się piosenki na pamięć, ilustruje ruchem śpiewaną piosenkę
Wykonuje proste układy taneczne
Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach, wykonuje różne formy ruchu
Przyjmuje prawidłową postawę podczas siedzenia na krześle
Korzysta ze sprzętu ogrodowego zgodnie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - czwartek
J. angielski - czwartek
Programy do realizacji.
Wydarzenia:
10.10 (czwartek) Dzień Drzewa
14.10 (poniedziałek) Dzień Edukacji Narodowej
18.10 (środa) Dzień Poczty Polskiej
Piosenka
„Deszczowe kropelki”
(A. Skorupka, D. Gellner)
1. Stukają, pukają
deszczowe kropelki.
Są takie malutkie,
a hałas tak wielki.
Stukają, pukają
i bębnią bum, bum,
i słuchać dokoła
pluskanie i szum
Ref.: Hop, hop, hopla, hopla,
z każdej strony kropla.
Hop, hop, tra la la
A pośrodku ja. (2x)
2. Stukają, pukają
deszczowe kropelki.
Są takie malutkie,
a hałas tak wielki.
Stukają, pukają
i bębnią bum, bum,
i wszędzie ich pełno
i tutaj i tam.
Ref.: Hop, hop, hopla, hopla,
z każdej strony kropla.
Hop, hop, tra la la
A pośrodku ja. (2x)
Rymowanka
Raz, dwa, trzy – tupię ja, tupiesz ty.
Raz, dwa, trzy – skaczę ja, skaczesz ty.
Raz, dwa, trzy – robię przysiad, robisz ty.
Raz, dwa, trzy – robię obrót, robisz ty.
Raz, dwa, trzy – robię skłon, robisz ty...
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14