Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Styczeń

STYCZEŃ

Tematy tygodniowe:

1. Skok w nowy rok

2. Wszędzie biało

3. Ferie zimowe

4. Ferie zimowe

 

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.

  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.

  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

  • Rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.

  • Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.

  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

  • Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.

  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.

  • Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.

  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.

  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.

  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

  • Wprowadzenie liter p, P ,b, B; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.

  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 9, 10.

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9, 10.

 

W środę i czwartek zajęcia z j.angielskiego.

W piątek - Aktywna Ziomkolandia – zajęcia dydaktyczno-ruchowe

Zabawy z literkami – elementy odimiennej Metody I.Majchrzak

- Realizacja Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Pętelkowe wędrówki z biegiem rzeki Wisły"

- Realizacja programu profilaktycznego "Kubusiowi Przyjaciele Natury"

- Realizacja programu "Ja i Europa"

- Realizacja planu rocznego “Ekologia – Jestem przyjacielem Ziemii”

- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”

- Realizacja systemu doradztwa zawodowego 

- Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie zimowym.

Data dodania: 2023-01-03 21:21:58
Ilość wyświetleń: 115
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej