Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Styczeń

MALEŃSTWA STYCZEŃ



TEMATY TYGODNIOWE

I Nowy rok

II Bale w karnawale

 

III Święto Babci i Dziadka

 

IV Zimowa olimpiada

 



Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Odczuwa przynależność do grupy, pogłębia relacje rówieśnicze

  •  Logicznie odpowiada na pytania dotyczące treści wysłuchanych tekstów literackich

  •  Swobodnie wypowiada się na forum grupy – m.in. omawia tradycję witania nowego roku oraz zjawisko następstwa dnia i nocy

  •  Zna pojęcia: rok i cztery pory roku, wymienia nazwy i charakterystyczne cechy pór roku  

  •  Wypowiada się na temat balu karnawałowego, łączy stroje z odpowiednimi rekwizytami

  •  Ogląda albumy i zdjęcia, dzieli się spostrzeżeniami, nazywa przebrania dzieci na zdjęciach

  •  Jest empatyczne w stosunku do zwierząt, dokarmia ptaki i uczestniczy w sprzątaniu karmnika

  • Nazywa stopnie pokrewieństwa występujące w rodzinie

  • Opowiada o babci i dziadku

  • Okazuje szacunek osobom starszym podczas spotkania z dziadkami, wzmacnia więzi rodzinne

  • Recytuje wiersz o babci, którego się nauczyło; stara się panować nad tremą podczas występu

  • Nazywa i omawia zimowe sprzęty sportowe, poznaje nazwy zimowych dyscyplin sportowych

    Wyjaśnia, na czym polega praca zawodowego hokeisty, łyżwiarza figurowego i skoczka

  • Tworzy zbiory równoliczne i różnoliczne

  • Ustala wynik dodawania i odejmowania w zakresie do 4

  • Kontynuuje proste rytmy

  • Posługuje się pojęciami: mały, średni, duży, wielki

  • Rozumie znaczenie pojęcia para

  • Wykonuje laurkę dla babci i dziadka; cieszy się, że może przygotować dla nich niespodziankę

  • Samodzielnie wybiera materiały plastyczne do ozdobienia maski

  • Rysuje po niestandardowej fakturze

  • Wykorzystuje chwyt pęsetkowy podczas wykonywania pracy plastyczno-technicznej

  • Maluje farbami, ćwicząc precyzję ruchów

  • Wskazuje ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk

  • Tańczy dowolnie w rytm muzyki, tańczy w kole, tańczy z balonem

  • Uczy się na pamięć piosenki, wyklaskuje rytm piosenki

  • Rozwiązuje zagadki dźwiękowe

  • Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe

  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała

  • Rozumie znaczenie dla zdrowia ruchu na świeżym powietrzu, bawi się w ogrodzie

  • Stosuje się do zasad obowiązujących podczas przebywania poza terenem przedszkola

     

Zadania do codziennej realizacji:

  • Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne

  • Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

     

Zajęcia dodatkowe:

  • Rytmika - czwartek

  • J. angielski - czwartek

  • Przedszkoliada - piątek

  • Programy do realizacji.

     

    Wydarzenia:

  • Urodzinki Stasia

  • Wyjście do kina

  • Dzień Kubusia Puchatka

  • Dzień Babci i Dziadka

     

 

Data dodania: 2025-01-07 20:43:57
Ilość wyświetleń: 12
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej