Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wrzesień

WRZESIEŃ

 

Tematy tygodniowe:

 

1. W przedszkolu

2. Moja miejscowość

3. Ja, ty i środowisko

4. Dary jesieni

5. W zdrowym ciele zdrowy duch

 

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

  • Poznanie topografii przedszkola.

  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.

  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.

  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

  • Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.

  • Kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.

  • Kształtowanie umiejętności nazywania prac w ogródkach warzywnych lub na polach jesienią.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazu: owoce.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

     

     

  • Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

  • zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

  • zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

  • słuchanie tekstów czytanych przez N.,

  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

  • zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

 

Data dodania: 2021-09-03 12:31:44
Ilość wyświetleń: 269
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej