Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

WRZESIEŃ

Wrzesień

Tematy tygodniowe:

 

1. W przedszkolu

2. Moja miejscowości

3. Ja, ty i środowisko

4. Dary jesieni

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

  • Poznanie topografii przedszkola.

  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.

  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.

  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

  • Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.

  • Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.

  • Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2.

  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

Wydarzenia w grupie "Sówki"

- 15.09 – Dzień Kropki

- 20.09 – Dzień Przedszkolaka

- 23.09 – Powitanie Jesieni

- 24.09 – Dzień Grzyba

- 28.09 – Dzień Jabłka

- 29.09 – Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

- Wyjście do Kina za rogiem "Filipinka" – 22.09 "Filonek Bezogonek"

 

W środę i czwartek zajęcia z j.angielskiego.

Zabawy z literkami – elementy odimiennej Metody I.Majchrzak

- Realizacja Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Pętelkowe wędrówki z biegiem rzeki Wisły"

- Realizacja programu profilaktycznego "Kubusiowi Przyjaciele Natury"

- Realizacja planu rocznego “Ekologia – Jestem przyjacielem Ziemii”

- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”

Realizacja systemu doradztwa zawodowego 

- Wycieczki, spacery – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie jesiennym.

Data dodania: 2022-09-06 15:27:47
Ilość wyświetleń: 161
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej