Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WRZESIEŃ

WRZESIEŃ

 

TEMATYKA TYGODNIOWA

I W przedszkolu.

II Moja miejscowość.

III Ja, ty i środowisko.

IV Dary jesieni.

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

Poznanie topografii przedszkola.

Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.

Wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach porządkowych, samoobsługowych, higienicznych.

Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.

Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.

Poznanie pracy policjanta, lekarza, pielęgniarki – atrybuty zawodów.

Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.

Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała, szczegółów twarzy.

Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.

Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.

Rozwijanie słownika czynnego o nazwy atrybutów w zawodach osób pracujących w przedszkolu, policjanta, lekarza, pielęgniarki, nazw owoców.

Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.

Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

Wdrażanie do posługiwanie się pojęciami oznaczającymi cechy przedmiotów – kolor, wielkość, przeznaczenie.

Kształcenie umiejętności porównywania, klasyfikowania, szeregowania, kontynuowania rytmu;

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Układanie krótkich zdań na podany temat.

Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2.

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.

DODATKOWO WE WRZEŚNIU

 

* 20. 09. 2022 Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka pod hasłem „Gramy w zielone z Kubusiem Puchatkiem”

* 29. 09. 2022 Dzień Jabłka

* „Kącik logopedii – Ciuchcia ortofoniczna”

* ABECADŁO WG KUBUSIA PUCHATKA – LITERA A, B

* Realizacja zagadnień z Rocznego Planu Pracy przedszkola „Ekologia – Jestem Przyjacielem Ziemi” - wyjaśnienie pojęcia „Ekologia”, ułożenie z dziećmi kodeksu Młodego Ekologa, zorganizowanie kącików przyrody: kwiatowego oraz owocowo – warzywnego.

* Cykl zajęć „Edukacja leśna” - Wędrówki Skrzata Borówki – Wrzosowisko.

* Realizacja Programu Wychowawczego i Profilaktyki:

II Uczestnictwo w grupie „Razem się uczymy i bawimy”, „Normy, reguły i zasady obowiązujące w grupie”.

III Postrzeganie siebie i rozumienie innych „Radzenie sobie w trudnych sytuacjach”

V Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo „Dbamy o swoje ciało”, „Bezpieczna droga z domu do przedszkola”

* Dziecięcy kodeks zachowania – Przystosowanie dzieci do życia w nowym środowisku oraz zapewnienie poczucia bezpieczeństwa.

* System Doradztwa Zawodowego – poznanie zawodu „Sadownik”, film edukacyjny „Rok w sadzie”.

* Skąd się biorą produkty ekologiczne – wprowadzenie do programu promującego produkty ekologiczne.

* Spacery i wycieczki na działki – gromadzenie owoców i warzyw do kącika przyrody, rozpoznawanie owoców i warzyw na podstawie smaku, zapachu, dotyku, utrwalanie wiadomości dotyczących ich wyglądu i nazw.

* Akademia Dobrego Wychowania

B. Ciemska „Jaś nie umiał bawić się w grupie”

B Ciemska „Ewunia nie sprzatała zabawek”

B. Ciemska „Ola nie umiała ładnie jeść”

B. Ciemska „Jacek nie chciał mówić prawdy”

 

Data dodania: 2022-10-10 07:01:40
Ilość wyświetleń: 92
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej