WRZESIEŃ
TEMATYKA TYGODNIOWA
I W przedszkolu.
II Moja miejscowość.
III Ja, ty i środowisko.
IV Dary jesieni.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
Poznanie topografii przedszkola.
Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.
Wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach porządkowych, samoobsługowych, higienicznych.
Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.
Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
Poznanie pracy policjanta, lekarza, pielęgniarki – atrybuty zawodów.
Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.
Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała, szczegółów twarzy.
Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.
Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
Rozwijanie słownika czynnego o nazwy atrybutów w zawodach osób pracujących w przedszkolu, policjanta, lekarza, pielęgniarki, nazw owoców.
Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Wdrażanie do posługiwanie się pojęciami oznaczającymi cechy przedmiotów – kolor, wielkość, przeznaczenie.
Kształcenie umiejętności porównywania, klasyfikowania, szeregowania, kontynuowania rytmu;
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Układanie krótkich zdań na podany temat.
Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.
DODATKOWO WE WRZEŚNIU
* 20. 09. 2022 Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka pod hasłem „Gramy w zielone z Kubusiem Puchatkiem”
* 29. 09. 2022 Dzień Jabłka
* „Kącik logopedii – Ciuchcia ortofoniczna”
* ABECADŁO WG KUBUSIA PUCHATKA – LITERA A, B
* Realizacja zagadnień z Rocznego Planu Pracy przedszkola „Ekologia – Jestem Przyjacielem Ziemi” - wyjaśnienie pojęcia „Ekologia”, ułożenie z dziećmi kodeksu Młodego Ekologa, zorganizowanie kącików przyrody: kwiatowego oraz owocowo – warzywnego.
* Cykl zajęć „Edukacja leśna” - Wędrówki Skrzata Borówki – Wrzosowisko.
* Realizacja Programu Wychowawczego i Profilaktyki:
II Uczestnictwo w grupie „Razem się uczymy i bawimy”, „Normy, reguły i zasady obowiązujące w grupie”.
III Postrzeganie siebie i rozumienie innych „Radzenie sobie w trudnych sytuacjach”
V Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo „Dbamy o swoje ciało”, „Bezpieczna droga z domu do przedszkola”
* Dziecięcy kodeks zachowania – Przystosowanie dzieci do życia w nowym środowisku oraz zapewnienie poczucia bezpieczeństwa.
* System Doradztwa Zawodowego – poznanie zawodu „Sadownik”, film edukacyjny „Rok w sadzie”.
* Skąd się biorą produkty ekologiczne – wprowadzenie do programu promującego produkty ekologiczne.
* Spacery i wycieczki na działki – gromadzenie owoców i warzyw do kącika przyrody, rozpoznawanie owoców i warzyw na podstawie smaku, zapachu, dotyku, utrwalanie wiadomości dotyczących ich wyglądu i nazw.
* Akademia Dobrego Wychowania
B. Ciemska „Jaś nie umiał bawić się w grupie”
B Ciemska „Ewunia nie sprzatała zabawek”
B. Ciemska „Ola nie umiała ładnie jeść”
B. Ciemska „Jacek nie chciał mówić prawdy”
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14