Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wrzesień

MALEŃSTWA - WRZESIEŃ



TEMATY TYGODNIOWE

I DZIEŃ DOBRY, PRZEDSZKOLE

II WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY

III KONIEC LATA W SADZIE I OGRODZIE

IV KOLOROWY PARK

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • nawiązuje pierwsze kontakty z dziećmi

  • zna swoją salę i jej wyposażenie

  • bierze aktywny udział w ćwiczeniach porannych

  • uważnie słucha wiersza

  • uczestniczy w rozmowie

  • wykazuje zainteresowanie przedszkolem

  • bawi się w ogrodzie przedszkolnym, zna zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń ogrodowych

  • uczestniczy w zabawie ruchowej z piosenką, śpiewa piosenkę

  • zna swoje imię

  • uczestniczy w zabawie proponowanej przez N.

  • podejmuje swobodną aktywność zabawową

  • bierze udział w ćwiczeniach porannych, zna znaczenie ruchu i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia

  • wykonuje polecenia N.

  • wykazuje się koordynacją ruchową

  • rozwija sprawność w zakresie motoryki dużej, porusza się na czworakach, skacze obunóż,

  • zna rozmieszczenie mebli w sali, rozpoznaje i nazywa zabawki znajdujące się w sali

  • bierze udział w zabawie integracyjnej

  • stosuje zwroty grzecznościowe: proszę, dziękuję, przepraszam

  • pokonuje nieśmiałość

  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne według instrukcji słownej i pokazu

  • rozwija logiczne myślenie, opowiada o swoich przeżyciach, wzbogaca swoje słownictwo

  • nazywa środki transportu oraz drogi, po których się poruszają

  • wypowiada się w formie plastycznej, rysuje kredkami, nazywa swoją pracę

  • usprawnia rękę wiodącą

  • ćwiczy zmysł równowagi, koordynację ruchową i mięśnie nóg

  • zna budowę jabłka

  • wykonuje kartę pracy zgodnie z poleceniem

  • wyraża swoje rozumienie świata za pomocą prac plastycznych

  • segreguje przedmioty według jednej cechy: koloru

  • wie, jak wyglądają owoce jarzębiny i zna sposoby wykorzystania ich w zabawie

  • przyporządkowuje ilustrację zwierzęcia do jego podobizny ułożonej z liści

  • zna znaczenia pojęć: lekko, mocno, wolno, szybko

  • bawi się w kącikach zainteresowań

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne

  • Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.

  • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

Zajęcia dodatkowe:

  • Rytmika - czwartek

  • J. angielski - czwartek

  • Programy do realizacji.

 

 

 

 

Data dodania: 2024-09-29 12:38:12
Ilość wyświetleń: 23
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej