MALEŃSTWA - WRZESIEŃ
TEMATY TYGODNIOWE
I DZIEŃ DOBRY, PRZEDSZKOLE
II WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY
III KONIEC LATA W SADZIE I OGRODZIE
IV KOLOROWY PARK
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
nawiązuje pierwsze kontakty z dziećmi
zna swoją salę i jej wyposażenie
bierze aktywny udział w ćwiczeniach porannych
uważnie słucha wiersza
uczestniczy w rozmowie
wykazuje zainteresowanie przedszkolem
bawi się w ogrodzie przedszkolnym, zna zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń ogrodowych
uczestniczy w zabawie ruchowej z piosenką, śpiewa piosenkę
zna swoje imię
uczestniczy w zabawie proponowanej przez N.
podejmuje swobodną aktywność zabawową
bierze udział w ćwiczeniach porannych, zna znaczenie ruchu i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia
wykonuje polecenia N.
wykazuje się koordynacją ruchową
rozwija sprawność w zakresie motoryki dużej, porusza się na czworakach, skacze obunóż,
zna rozmieszczenie mebli w sali, rozpoznaje i nazywa zabawki znajdujące się w sali
bierze udział w zabawie integracyjnej
stosuje zwroty grzecznościowe: proszę, dziękuję, przepraszam
pokonuje nieśmiałość
wykonuje ćwiczenia gimnastyczne według instrukcji słownej i pokazu
rozwija logiczne myślenie, opowiada o swoich przeżyciach, wzbogaca swoje słownictwo
nazywa środki transportu oraz drogi, po których się poruszają
wypowiada się w formie plastycznej, rysuje kredkami, nazywa swoją pracę
usprawnia rękę wiodącą
ćwiczy zmysł równowagi, koordynację ruchową i mięśnie nóg
zna budowę jabłka
wykonuje kartę pracy zgodnie z poleceniem
wyraża swoje rozumienie świata za pomocą prac plastycznych
segreguje przedmioty według jednej cechy: koloru
wie, jak wyglądają owoce jarzębiny i zna sposoby wykorzystania ich w zabawie
przyporządkowuje ilustrację zwierzęcia do jego podobizny ułożonej z liści
zna znaczenia pojęć: lekko, mocno, wolno, szybko
bawi się w kącikach zainteresowań
Zadania do codziennej realizacji:
Codzienne poranne ćwiczenia gimnastyczne
Codzienne zabawy usprawniające aparat mowy
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe:
Rytmika - czwartek
J. angielski - czwartek
Programy do realizacji.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14