WRZESIEŃ
I Powiedz, jak masz na imię.
II Jeden, dwa, trzy – ja, ty, my.
III Ziemia bliska i daleka.
IV Poszukiwacze skarbów.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
PIOSENKA
„Cyferki”
1, 2 i 3 to mama, tata, Ty,
4, 5 i 6 lodów chciałbyś zjeść,
7, 8, 9 i 10 bułek w torbie babcia niesie
Ref.
Jak to dobrze, że liczyć umie się .x2
Bo cyferek rząd, tak bardzo bawi mnie,
Z nich układam wciąż, jakąś nową grę,
Liczę domy, liczę drzewa,
Zęby pieska kiedy śpiewa.
Ref.
Jak to dobrze, że liczyć umie się .x2
„ Miś w przedszkolu” – muz. i słowa Renata Szczypior
I. Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś.
I powiedział mi do uszka,
że najlepiej jest w maluszkach.
II. Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś.
Wszyscy bardzo Cie lubimy
popatrz misiu jak tańczymy.
"DZIEŃ DOBRY"
Dzień dobry, dzień dobry
wszyscy się witamy.
Dzień dobry, dzień dobry
dobry humor mamy.
Dzień dobry, dzień dobry
słońce jasno świeci.
Dzień dobry, dzień dobry
pani wita dzieci.
Dzień dobry, dzień dobry
jest bardzo wesoło.
Dzień dobry, dzień dobry
zróbmy wszyscy koło.
Dzień dobry, dzień dobry
podaj prawą rękę.
Dzień dobry, dzień dobry
zaśpiewaj piosenkę.
WIERSZ
„Zasady przedszkolaka”
Mądry przedszkolak
Zna zasady trzy:
Nie bije innych
nawet, gdy jest zły.
Nigdy nie krzyczy,
no, bo o tym wie,
że trzeba prosić,
jeśli coś się chce.
Trzecia zasada
to najprostsza rzecz:
szanuj inne dzieci,
by przyjaciół mieć!
Zajęcia dodatkowe we wrześniu:
08. 09. 2017 piątek - „Mali Ekolodzy sadzą drzewa z Kubusiem Puchatkiem” - realizacja programu edukacji ekologicznej MALI EKOLODZY – wyjazd do szkółki leśnej w Niedźwiadach, obchody Światowego Dnia Drzewa, opracowanie Kodeksu Młodego Ekologa, wręczenie plakietek ekologicznych
wtorki - ”Wiem,czuję,rozumiem - wychowanie do wartości” - realizacja planu rocznego
OBSZAR REALIZACJI PROGRAMU
Pokojowość – wartość rozumiana jako unikanie przemocy w kontaktach z innymi, widziana jako poszukiwanie rozwiązań, które uwzględniają interesy wszystkich zainteresowanych stron.
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, takich jak porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi oraz zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych – obszar 1. podstawy programowej, daje okazje do kształtowania wartości wychowania jaką jest pokojowość. Dzięki realizacji założeń niniejszego programu wychowamy dziecko rozumiejące czym jest życzliwość i współczucie dla innych; dziecko, które potrafi powstrzymywać się od przemocy, bo wie, że przemoc to najbardziej prymitywna forma radzenia sobie ze złością. Poprzez podejmowanie ukierunkowanych działań nauczycieli i rodziców istnieje realna szansa na ukształtowanie pokojowych postaw społecznych przedszkolaków.
Cele szczegółowe
Dziecko:
12.09.2017 Temat kompleksowy: Stosuję zasady zgodnego współdziałania.
19.09.2017 Temat kompleksowy: Poznaję sposoby radzenia sobie ze złością.
26.09.2017 Temat kompleksowy: Wiem, jak bawić się zgodnie z kolegami w przedszkolu.
poniedziałki 04, 11, 18, 25 09. 2017 Gimnastyka buzi i języka - zajęcia logopedyczne
środy 13, 20, 27 09. 2017 zajęcia matematyczne z kształtami NUMICON
czwartki - „Abecadło według Kubusia Puchatka - poznajemy litery z mieszkańcami Stumilowego Lasu”
07. 09. 2017 wprowadzenie – czytanie opowiadania serii Kubusia Puchatka „Herbatka o czwartej”
14. 09. 2017 – litera A
21. 09. 2017 – litera B
28. 09. 2017 – litera C
Realizacja Programu Wychowawczego i Profilaktyki „Bezpieczne Dzieciństwo”
01 – 07. 09. 2017 Blok tematyczny II Uczestnictwo w grupie
11 – 15. 09. 2017 Blok tematyczny III Postrzeganie siebie i rozumienie swoich uczuć
Dziecięcy Kodeks Zachowania – realizacja miesiąc wrzesień – zapoznanie dzieci z regułami życia w grupie, wdrażanie do samodzielności i umiejętności współżycia i współdziałania z innymi.
Wycieczki, spacery – wdrażanie zasad zachowania podczas spacerowania, poznanie najbliższego otoczenia
28. 09. 2017 – teatrzyk „Warzywa i owoce mają czarodziejskie moce”
piątki 08, 15, 22, 29 09. 2017 – zajęcia rozwijające logiczne myślenie przy tablicy interaktywnej
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14